Friday, December 25, 2009

And the Greatest Gift of All


Is friendship.  It is one of the few things that is free to give, but worth its weight in gold.

I’m reminded of this as we head out to have Christmas dinner with my good friend Deborah and her family.  We will add oyster dressing and a pumpkin pie to her menu.  We will enjoy the after-dinner games that have become a tradition in her household.  We will give Deborah mulling spices and her husband a container of apple cider.

Just as I seem to be losing my enthusiasm for Blogging, I made two new friends in the Blogosphere this week.  Rayna (sounds an awful lot like the name of another friend I once had) came by way of exceptionally talented Terry, who saw the above photo which looked just like one I had posted.  She and I have been e-mailing all week long, continuing to discover things we have in common.  Thanks to Rayna, who is a published author in the field of fiber arts, I have the names of several artists in this area who give classes that I might enjoy.

My second new Blog friend is Mary Tabor, another published author, who has taken an apartment in Paris, my favorite city in the whole world.  When she said, “I would love to meet you,” my mind quickly flitted with a trip to Paris.

And of course there are my neighborhood friends who are always there when I need them, my Blog friends who continue to visit periodically and leave wise comments no matter what I write, and my family who are the most permanent of friends.

So today I am putting a big red bow on friendship and feeling lucky to have all these people in my life.

6 Comments:

Blogger Terry said...

I was happy to facilitate the connection to Rayna for you! The internet is an amazing place and defines a whole new category of friendship. I have "known" Rayna, through fiberart online discussion groups for probably more than 15 years and finally met her face to face a little over a year ago. It was like getting together with an old friend. It makes the world so much smaller and so much more accessible and isn't that a miraculous thing?

6:02 PM  
Anonymous Anonymous said...

And we have your blogging to thank for our connection, B! One never knows where or how the seeds one casts will bear fruit. I'm grateful for our friendship. Hope you're having a lovely time at Deborah's. Sending much holiday love your way...

F.

8:41 PM  
Blogger Kristin said...

Friendship is definitely a beautiful gift, one for which I am eternally grateful.

12:13 AM  
Blogger Washington Cube said...

No one has time for friendship. I value what I have. One thing I did do this fall was go over my usual Christmas-Hannukah card list and weeded out a ton. You don't reach out to me? Off the list. I don't have the energy to keep it floating anymore, and when it gets that one-sided, it is a drain.

11:34 AM  
Blogger Mary L. Tabor said...

First, isn't Barbara lovely? I put this website on Twitter and used bit.ly so I KNOW she got 10 new hits yesterday. So, Barbara, don't stop blogging and I wanna talk with the person who began that virtual book club that also fascinates me.

And I would love to find someone who might come downtown and give me some private art lessons. Please write to me if you know of anyone. For example, Rayna, do you travel? I have no car and am one of those odd birds who hates group classes for something like this: would get all clutched.

Ah, the internet: used to scare me; now it seduces me!

Barbara, you write beautifully, from the heart.

So wonderful to have found you.

Mary

1:11 PM  
Blogger almostakbl company said...

كشف تسربات المياه شركة المستقبل
الأضرار الناجمة عن المياه يبدو مسألة تافهة في البداية ولكن ينبغي أن تؤخذ الاحتياطات الشديد إذا وجدت أي تسرب كبيرة أو العفن. هذه الأنواع من الأضرار شائعة في كل منزل، وأنها سهلة جدا لاستعادة في المراحل المبكرة. إذا تركت دون معالجة لفترة طويلة، هذه التسريبات صغيرة تؤدي إلى ضرر أكبر مثل سقف تسربت أو العفن الأرض.
كشف تسربات المياه
بمجرد أن يحدث هذا الضرر، فإن الخيار الوحيد المتبقي هو لاستئجار فقدان مقيم جيد وشركة ترميم وتنظيف المنزل افسدت. أعمال
شركة كشف تسربات المياه بالرياض الترميم ليس فقط يهدر لك المال بشق الانفس ولكن أيضا إلى إهدار وقتك الثمين الذي يضيع مرة واحدة لا يمكن استردادها. ولذلك فمن الأفضل دائما للحفاظ على منزلك آمنة ومأمونة من مثل هذه التسريبات واتخاذ إجراءات فورية عند أي تسرب في العثور عليها.
شركة كشف تسربات المياه
الخيار الأفضل لمنع منزلك من تسرب المياه الاكتشاف المبكر لمثل هذه القضايا. ويمكن القيام بذلك عن طريق استخدام نظام جيد الكشف عن تسرب المياه. ويمكن لهذه الأنظمة أن تكون مساعدة حقيقية بالنسبة لك إذا لم يكن لديك الوقت للمنزل أو كنت في جولة (بعيدا عن المنزل) في كثير من الأحيان. أساسا هناك نوعان من أنظمة الكشف عن التسرب، وأنظمة فعالة وأنظمة السلبي.
افضل شركة كشف تسربات المياه
1. أنظمة النشطة
هذه الأنظمة تجعل ضجيج ينذر بالخطر عندما تحصل على اتصال من الماء. ناقوس الخطر ليس فقط ولكن لديهم وظائف من وقف تدفق المياه في حال تم الكشف عن التسريبات. هذا هو ميزة إضافية في حال كنت خارج المنزل. عادة مثل هذه الأجهزة تستخدم أجهزة استشعار الرطوبة التي يمكن الشعور كمية صغيرة جدا من الماء أيضا.
كشف تسرب المياه الكترونيا
2. نظم السلبي
هذه الأنظمة فقط توليد نغمة مزعجة عندما كشف عن تسرب المياه. اعتمادا على نموذج بعض أجهزة الكشف عن تسرب سلبية جديدة أيضا وجود أضواء فلاش LED. خلافا للأنظمة النشطة، وهذه عادة ما تكون بطارية تعمل، فعالة من حيث التكلفة وحدات قائمة بذاتها وأنها لا تحتاج إلى أي أدوات خاصة لتركيب ويمكن تركيبها على أنها "تفعل ذلك بنفسك" من دون مساعدة من أي سباك أو الخبير الآخر.
كشف تسربات المياه ببريدة
كشف التسربات بالقصيم
شركة كشف تسربات المياه بعنيزة
أنظمة الكشف عن تسرب المياه ليس فقط تخبرك عن تسريبات في المراحل السابقة، وأنها تساعد أيضا في توفير المياه. وبالنظر إلى الزيادة في عدد السكان بسرعة مخيفة، وتوفير المياه هو الحاجة من الزمن. هناك العديد من الأماكن التي يوجد فيها نقص في المياه والناس السفر الطويل للمياه. يمكن للكشف عن تسرب تكون مساعدة حقيقية في إعلام تسرب المياه في المراحل المبكرة ليس فقط توفير المياه الثمينة ولكن أيضا منع الفترة من الأضرار المياه.

4:12 AM  

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home